Nu börjas ...

Nu börjas det igen,TELEFONFÖRSÄLJARE .
Det verkar som en epidemi ,tre samtal idag.
Man får efter ett tag telefonskräck ,kollar alltid vilket nummer det är , någon jag känner?
Snabbt till datan in på eniro supersök ,jaha telefonförsäljare ok.
Sen börjar terron  dom ringer flera gånger vid olika tider alla veckodagar ,ger sig inte.
Till slut sitter man där med telefon i handen vibbrerar,nej nu får det f...... vara nog nu svarar jag.
Nej då blir man bara fast där med en påstridig stackars försäljare som läser innan till från något papper.
-Hej jag heter.... ringer från .......  vi ringer upp dej du är en av våra bästa prenumenanter.
Vadå bästa prenumenant ?Jag har fått tre nummer av er tidning för länge sen när jag inte hade kurrage nog
att säga nej.
Eller -Hej du har vart med i en enkät (vilken?)vill belöna dej med..... du förbinder dej inte till något.
Ursäkta mej .jä....skit snack.
Jag har nog som många med mej har gått på något av alla "erbjudanden".
Nej nu får man lägga telefonen på hyllan ett tag och hoppas på att dom ger sig.


"Cui bono?"
"Till vems fördel
     
                                                                                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0