Äntligen lördag

Skönt äntligen lördag,den här arbetsveckan har varit tung.
Kroppen värker ,nu har väl musklerna fått en riktig omgång efter ca 10 timmars arbetspass per dag.
Veckan började ju bra bilen går sönder,lill katten(11 månader) ligger och ser konstig ut tror minst att hon håller på
att dö.
Hon låter konstigt ,åmar sig på hallmattan och vill bara gå ut.Hjälp!
Målar fa...på väggen,jaha nu får jag ringa veterinären måste låna en bil eller få skjuts med någon,gå med den där
klumpen i magen,nej.
Vänta nu 11 månader hon katt  nej, hon har börjat löpa,jaha kul .
Underbar natt med jamande och krafsningar-,snälla kan du inte bara tyst ett par timmar ska upp snart.
Vågar jag släppa ut henne?
Inga grann katter som är okastrerade?Ok du får väl gå ut ,skönt nu kan få sova ett par timmar.
Ett par timmar ,nähä du klockan kommer ringa om exakt 58 minuter.
Klockan 08.15 häger man på telefon ,upptaget,upptaget nu .
-Hej jag har en honkatt som jag vill kastrera och id märka.
-Ja ha när började hon löpa?
-Igår.
-Skratt igår och du tycker redan att det är jobbigt,grattis detta är bara början.
Nu fick vi iallafall en tid i slutet av nästa vecka.
Det har gått ett par dagar nu så det har blivit lugnare.
Bilen,jag den får vi sen,den stör inte nattsömnen iallafall.
Och en promenad på 3 kilometer till och tre kilometer har ingen mått dåligt av.
Det är bara bra för figuren.




                                                   



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0